Koła

Ultra-Szybkie Koleje Próżniowe
Forum Specjalne
andzo
Posty: 74

Koła

Post#1 » 10 maja 2008, sob, 12:16

Jak wiadomo USKP będzie osiągało niesamowitą prędkość jak na maszyny kołowe, więc raczej nie mamy odpowiednich kół do tego typu pociągów.

Przy takiej prędkośći powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na łożyska, gdyż jeśli by koła miały standardową wielkość, to prędkość obrotowa była by ogromna, jednak jak już napisałem na jednym z pobocznych wątków, to mogli byśmy po prostu zastosować większe koła, przy których zmniejszylibyśmy prędkość obrotową w łożysku. Jednak z drugiej strony takie koła miały by większy moment bezwładnośći, co powodowało by konieczność użycia większej ilości energii do ich rozruszenia.
Starajmy się rozumieć innych, ale jeszcze bardziej wyrażać się zrozumiale dla innych. To się przydaje w komunikacji

Awatar użytkownika
alchemik
Site Admin
Posty: 585
Kontaktowanie:

Post#2 » 07 cze 2008, sob, 20:03

Koła rzeczywiście musiałyby być większe (może nawet 2-3 razy), a dodatkowo łożyska musiałby być chłodzone, gdyż w tunelu próżniowym trudno byłoby o chłodzenie pędem powietrza.
Nie boję się motyla Lorenza...
Ale kto powiedział, że ten motyl jest tylko jeden?

andzo
Posty: 74

Post#3 » 09 cze 2008, pn, 00:49

A nie tańszym rozwiązaniem było by wykonanie ich z materiału zdolnego pracować w wysokich temperaturach? W końcu i tak istniało by przewodnictwo cieplne, oraz promieniowanie energii, więc byśmy otrzymali stan rónowagi, zaś chłodzenie to raczej mniej ekonomiczny pomysł.
Starajmy się rozumieć innych, ale jeszcze bardziej wyrażać się zrozumiale dla innych. To się przydaje w komunikacji

Wróć do „Ultra-Szybka Kolej Próżniowa (USKP)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron